TUMULTUOUS TIMES AND THE FIGHT FOR SURVIVAL

BÚRLIVÉ ČASY A BOJ O PREŽITIE

1953 - 2010

Zastavením výroby všetkých modelov v roku 1953 začala v bohatej histórii Indian Motorcycle dlhá pauza, trvajúca pol storočia. Hoci sa počas tohto obdobia objavila značka Indian Motorcycle na niekoľkých rôznych importovaných motocykloch, tieto búrlivé časy boli poznačené niekoľkými významnými zmenami vlastníckych pomerov a znamenali skutočný odklon z cesty za úspechom, nastavenou pôvodnými zakladateľovi a priekopníkmi Indian Motorcycle. Obdobie neistoty konečne skončilo akvizíciou spoločnosti Indian Motorcycle firmou Polaris Industries v roku 2011, ktorá viedla k obnoveniu nastaveného smeru k úspechu a návratu k trvalému rastu ako v raných dobách.

Indian riders and owners after winning a race

BROCKHOUSOVA ÉRA

V roku 1950 vtedajší prezident Indian Motorcycle Ralph B. Rogers opustil svoju pozíciu a bol nahradený anglickým obchodníkom Johnom Brockhousom. V roku 1953 Indian Motorcycle Manufacturing Company ukončila prevádzku a výrobu všetkých modelov. O dva roky neskôr názov značky kúpila firma Brockhouse Engineering, ktorá začala predávať importované motocykle Royal Enfield pod značkou Indian Motorcycle. V roku 1960 John Brockhouse predal zvyšky Indian Business firme Associated Motorcycle Company a značka Indian Motorcycle krátko na to zomrela.

Úspešný priemyselník Floyd Clymer kúpil práva na používanie značky v roku 1963 a znovu skúšal rebrandovať britské motocykle logom Indian Motorcycle až do svojej smrti v roku 1970, kedy získal vlastníctvo značky jeho právny zástupca. Pod vedením Clymerovho právnika išli predaje prudko dole a prevádzka bola znovu ukončená v roku 1977.

THE GILROY AND STELLICAN ERAS

ÉRA GILROYA A STELLICANA

Vlastná výroba pod značkou Indian Motorcycle bola obnovená v roku 1998. Fúziou deviatich spoločností vznikla firma Indian Motorcycle Company of America (IMCA), ktorá otvorila výrobný závod v meste Gilroy, CA. IMCA vyrábala modernizované verzie niektorých skôr úspešných modelov značky Indian Motorcycle ako Chief a Scout, ale v roku 2003 skrachovala.

Po krachu IMCA zakúpila aktíva Indian Motorcycle Londýnska súkromná investičná firma Stellican Ltd. a založila firmu Indian Motorcycle Company s výrobným závodom v King 'Mountain v Severnej Karolíne. Továreň vyrábala obmedzené množstvo motocyklov do roku 2011, kedy Stellican predal Indian Motorcycle spoločnosti Polaris Industries.

Burt Munro getting ready for a race

BURT MUNRO

V roku 1967 Burt Munro, šesťdesiatosemročný rodák z Nového Zélandu, prepísal motocyklovú histórii stanovením nového oficiálneho rýchlostného rekordu 184,087 míľ za hodinu - s neoficiálne maximálnou rýchlosťou 205,67 míľ za hodinu - na upravenom motocykli Indian Scout Streamliner z roku 1920 na soľnom jazere Bonneville v Utahu .

Munro začal vytvárať rýchlostné rekordy na Novom Zélande v štyridsiatych rokoch a v päťdesiatych rokoch už bol jeho Scout na novozélandské trate príliš rýchly. Preto si stanovil nový cieľ: pretekať na obrovskej pláni Bonneville Salt Flats. Počas rokov pretekal Munro so svojim Scoutom na Bonneville Salt Flats celkom deväťkrát a trikrát stanovil nový rekord, naposledy v roku 1967 pri svojom poslednom rekordnom závode. Burt Munro bol uvedený do Siene slávy AMA v roku 2006, ocenená však bola aj snaha, ktorá začala o osemdesiat rokov skôr.

FLOYD CLYMER

Keď v roku 1953 Spoločnosť Indian Motorcycle zastavila všetku výrobu, americká motocyklová verejnosť prišla o jednu z nejikonickejších a najtradičnejších značiek. V roku 1963 motocyklový pretekár, dealer, distribútor, vydavateľ časopisu, promotér pretekov, autor a motocyklový výrobca Floyd Clymer prevzal vlastníctvo značky Indian Motorcycle. Jeho snaha oživiť značku Indian Motorcycle zahŕňala rebrandovanie dovezených motocyklov Royal Enfield a Velocette logom Indian Motorcycle.

V roku 1970 prišla tragédia, keď Floyd Clymer zomrel na infarkt. Značku Indian Motorcycle získal jeho právnik Alan Newman, ktorý pokračoval v predaji malých motocyklov, vyrábaných väčšinou na Taiwane, a držal meno značky Indian do roku 1977, kedy bola prevádzka opäť ukončená.

História