Becoming Legendary

Zrodila sa legenda: Prvná americká motocyklová značka®

1897 - 1952

V roku 1897 priekopník George M. Hendee založil spoločnosť na výrobu bicyklov s názvom Hendee Manufacturing Company. V roku 1901 otvorili spoločne so spoluzakladateľom a šéfkonštruktérom Oscarom Hedstormom prvú továreň v centre Springfieldu.

Nasledovalo pol storočia nebývalého rastu motocyklovej produkcie a inovácií, počas ktorého značka stála v popredí pri formovaní americkej motocyklovej kultúry. V roku 1923 spoločnosť zmenila názov z Hendee Manufacturing Company na Indian Motocycle Company - pričom slovo "motocycle" bez písmena "r" bolo prvýkrát použité v spojení s názvom Indian. O necelé dve dekády neskôr skupina jazdcov známa ako Jackpine Gypsies zo Sturgis v Južnej Dakote zorganizovala preteky Black Hills Classic, z ktorých sa neskôr stala najväčšia motocyklová rally na svete.

Počas ranných rokov svojej existencie spoločnosť preukázala výnimočnú odolnosť, pretože jej inovačné úspechy vo vývoji aj na pretekárskych okruhoch nezastavila ani Veľká hospodárska kríza, ani dve svetové vojny. Značka navyše tieto búrlivé časy nielen prežila, ale významne sa podieľala na priebehu Prvej a aj Druhej svetovej vojny dodávkami vozidiel americkým a francúzskym pozemným silám.

George Hendee

George Hendee

Pred tým, ako George M. Hendee založil v roku 1897 spoločnosť Hendee Manufacturing Company, bol vynikajúcim cyklistickým pretekárom a výrobcom bicyklov z Watertown v Massachusetts. V roku 1901 Hendee najal Oscara Hedstroma, aby zostrojil bicykel s benzínovým pohonom, ktorý mal slúžiť ako vedúce vozidlo pri cyklistických pretekoch. Neskôr v tom istom roku otvoril prvú továreň v centre Springfieldu. Stroj, ktorý táto dvojica vyrábala, sa ukázal ako výkonný a spoľahlivý, a dal tak základ skvelej povesti značky a výnimočnej kvality jej produktov.

V roku 1915, Hendee opustil funkciu generálneho riaditeľa, ale rozhodol sa zostať v pozícii prezidenta do roku 1916, kedy nadobro odišiel zo spoločnosti Hendee Manufacturing Company. V dôchodku sa potom venoval chovu dobytka a kurčiat na svojej farme v SUFFIELD v štáte Connecticut.

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom bol spoluzakladateľom spoločnosti Hendee Manufacturing Company a pracoval v nej ako šéfkonštruktér až do svojho odchodu v roku 1913. Rodák z malej osady Lonneberga vo Švédsku skonštruoval prvý bicykel s pomocným motorom pre doprovod cyklistických pretekov, ktorý položil základ rýchlemu rastu prvej americkej motocyklovej značky.

Okrem revolučnej kariéry motocyklového výrobcu Hedstrom zažil tiež významné úspechy ako vytrvalostný pretekár, keď dosiahol vtedajší rýchlostný rekord - 56 míľ za hodinu, keď v roku 1903 vyhral preteky z New Yorku do Springfieldu v Massachusetts.

E. Paul DuPont

V roku 1930 významný priemyselník E. Paul DuPont predal svoj podiel v spoločnosti Dupont Automobile firme Indian Motorcycle a kúpil veľké množstvo akcií Indian Motorcycle. E. Paul donútil odísť z firmy existujúci management a dosadil do funkcie výkonného riaditeľa Loring F. "Joe" Hosleyho, ktorého zásluhou nastalo obdobie impozantného rastu Indian Motorcycle.

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin "Cannon Ball" Baker bol priekopníkom diaľkových pretekov a prvým ambasádorom značky Indian Motorcycle. Skvelým dôkazom spoľahlivosti a výdrže motocyklov Indian bola v roku 1914 Bakerova jazda zo San Diega na východné pobrežie v novom rekordnom čase 11 dní, 12 hodín a 10 minút. Za necelý rok Baker zajazdil najrýchlejší čas v závode Troch vlajok 1915 z Kanady do Mexika cez Kalifornui, ktorý dokončil za tri a pol dňa.

RECORDS AND ACCOLADES

REKORDY A OCENENIA

Počiatočné závodné roky spoločnosti Hendee Manufacturing Company sa vyznačovali predovšetkým úspechmi vo vytrvalostných pretekoch. V prvom teste spoľahlivosti v roku 1903 spoluzakladateľ a šéfkonštruktér Oscar Hedstrom zajazdil na jednom z motocyklov nový svetový rekord 56 míľ za hodinu a vyhral vytrvalostné preteky z New Yorku do Springfieldu (Massachusetts) a späť. Na úspech spoluzakladateľa nadviazali v roku 1906 dealeri George Holden a Louis J. Mueller, ktorí prešli na motocykli Indian zo San Francisca do New Yorku v rekordnom čase 31 dní bez mechanickej závady.

Postupom času povedomie o motocyklových pretekoch v Amerike rástlo a spoločnosť presunula svoje športové aktivity na okruhy. V roku 1937 slávny pretekár Ed Kretz vyhral prvé preteky Daytona 200 na motocykli Indian Sport Scout.

V tomto ranom období pretekárskych úspechov vznikol na konci štyridsiatych rokov takmer neporaziteľný pretekársky tím Indian Motorcycle Wrecking Crew, zložený z legendárnych pretekárov Bobbyho Hilla, Billa Tumana a Ernieho Beckmana. Na začiatku päťdesiatych rokov tím dominoval v terénnych aj cestných pretekoch; Bobby Hill vyhral preteky Springfield Mile v rokoch 1951 a 1952, a jeho kolega Bill Tuman dokončil hetrik v roku 1953.

WAR-TIME PRODUCTION

VOJENSKÁ VÝROBA

U.S. Army začala používať motocykle Indian v roku 1913 keď Spojené štáty vstúpili do prvej svetovej vojny, spoločnosť Indian Motorcycle začala prevažnú väčšinu výroby venovať vojnovému programu. Dôsledkom tohto posunu boli obmedzené dodávky dílerom a predajné čísla výrazne klesli. Celkom spoločnosť v rokoch 1917 až 1919 doala U.S.Army takmer 50 000 motocyklov, pričom väčšina z nich vychádzala z modelu Indian Powerplus.

O dve dekády neskôr boli Spojené štáty zatiahnuté do ďalšieho globálneho konfliktu: Druhej svetovej vojny. A spoločnosť Indian Motorcycle znovu pomohla tým, že prakticky celú výrobu v rokoch 1940 až 1945 preorientovala na vozidlá pre Spojencov. Spoločnosť Indian Motorcycle primárne vyrábala motocykle pre francúzsku vládu a v roku 1941 zostrojila Model 841 pre U.S. Army. Za obdobie Druhej svetovej vojny dodala spoločnosť Indian Motorcycle motocykle a náhradné diely v celkovej hodnote 24 miliónov dolárov pre vojnové účely a dodala Spojencom viac ako 35 000 motocyklov.

MOTOCYKLE, KTORÉ FORMOVALI PRVÉ USPECHY ZNAČKY

Old sketch of the first-ever V-twin factory race bike

PRVÝ V-TWIN

1906

V roku 1906 bol vyrobený prvý továrenský závodný motocykel s V-twin. Upravená verzia pretekárskeho motora bola predstavená v sériových motocykloch modelového roku 1907, a 42 ° V-twin s objemom 39 ci (633 cm3) sa stal prvým americkým sériovým vidlicovým dvojvalcom.

Photo of the first Indian Scout built in 1920

INDIAN SCOUT

1920

V roku 1920 spoločnosť predstavila prvý Indian Scout. Tento rýchly, spoľahlivý a ovládateľný motocykel prilákal k motocyklom mnoho ľudí.

First Chief Motorcycle

INDIAN CHIEF

1922

Po predstavení modelu Indian Scout v roku 1920 spoločnosť predstavila model Chief - novú platformu a solídny základ ďalšieho rastu značky Indian Motorcycle.

Indian Ace motorcycle

INDIAN ACE

1927

Indian Ace, predstavený po akvizícii so spoločnosťou Ace Motor Corporation, sa pre značku Indian Motorcycle rýchlo stal symbolom priekopníckej výroby v jej počiatočných rokoch vývoja.

História